שילוח ימי – כל מטען, בכל משקל ונפח, מכל נקודה בעולם
שילוח ימי היא השיטה הזולה והפופולרית לשילוח בינלאומי עוד מימי קדם. אניות מטען נושאות משקל עצום ואף על פי שזו אינה הדרך המהירה ביותר, היא עדיפה על שילוח אווירי בגלל שכמעט ואינה מוגבלת בסוג המטען וגודלו.
חברות שילוח מקצועיות וותיקות, כדוגמת COB (סי.או.בי) מספקות ללקוחותיהם מגוון רחב של פתרונות ובהם:
– איסוף מכל נקודה בעולם
– טיפול במשלוחי הייבוא עוד מקבלת הזמנת הרכש
– Supply Chain Management
– יכולת לבצע מעקב אחר המשלוחים באתר האינטרנט
– חוזי שירות שנתיים מול כל חברות הספנות הגדולות בעולם (Proffered Carrier)
– המכלה ושילוח של מכולות מלאות (FCL)
– המכלה ושילוח של מטענים חלקיים (LCL)
– משלוחי Door to Door בכל העולם
– שילוח חומרים מסוכנים ומתכלים
– טיפול במשלוחי L/C
– ביטוח מטענים
כיצד נקבעת עלות משלוח ימי?
שילוח ימי זול משמעותית משילוח אווירי בעיקר משום שעלות נפח בשיטה הראשונה זול מאשר בשנייה. תמחור משלוח ימי משתנה על פי גודל המשלוח. בשילוח בינ"ל נמדד הגודל בנפח. הובלה ימית מתבצעת בספינות המשנעות מכולות, לפי כמות הציוד.
המחירים למכולה נקבעים לפי סוג המכולה אולם לא בהכרח מחיר של מכולה 40 רגל הוא כפול משל 20 רגל. פרמטרים נוספים אשר עשויים להשפיע על העלות הכוללת הם חברת הספנות, עודפי מכולות, עונתיות, הכלכלה העולמית, משקל המכולה וזמינותה, רוטציית מכולות ועוד.
שני פרמטרים נוספים, להם משקל משמעותי, הם הבחירה בין הובלה ישירה או שאינה ישירה, ושילוח במכולות מלאות או חלקיות.
מתלבטים בין שילוח ימי במכולה מלאה לבין שילוח ימי חלקי?
הובלה במכולה מלאה משתלמת במיוחד כאשר נפח המטען גדול יותר, ערך הסחורה גבוה, האריזה עדינה, הובלה במשלוח חלקי (LCL) מתאימה לנפחים קטנים, אריזות יציבות, וכאשר היעדים מרוחקים מהנמל וישנה דחיפות בהגעת המשלוח. שילוח ימי חלקי יתאים במקרים אלו כיוון ששינוע של מטען חלקי הוא זול יותר, קל יותר לביצוע, וכתוצאה – מהיר יותר.
ללא כל ספק, בחירה בחברת שילוח בינ"ל עם וותק וניסיון פוטרת אתכם מדאגה ומספקת בטחון ואחריות על איכות השילוח.
מאת שי חיות
הכותב הוא בעלים ומנכ"ל של חברת COB (סי.או.בי) שילוח בינלאומי המספקת פתרונות מקצועיים לענפי היבוא והיצוא תחת קורת גג אחת באוויר, בים וביבשה, בדגש על הפחתת עלויות ללקוח.